חברת הביומד נוירוסנס תרפיוטיקס בדרך לניסוי קליני בחולי ALS עם תרופת קומבינציה חדשנית שהוכחה בבעלי חיים

החברה מתעתדת להתחיל ניסוי בתרופה במרכז הרפואי איכילוב בחודשים הקרובים

נוירוסנס (NeuroSense Therapeutics) הוקמה בשנת 2016 ומתמקדת בפיתוח תרופה ל ALS. לחברה הצטרפו אנשי מקצוע בתחום עם מטרה אחת ברורה שסחפה את כולם – פיתוח תרופה יעילה שתביא מזור לחולים ולבני משפחותיהם.

הטכנולוגיה פורצת הדרך של נוירוסנס מבוססת על שילוב בין שתי תרופות קיימות, העובדות באופן סינרגטי על מספר מנגנונים שונים בעלי השפעה ישירה על מחלת ה ALS. התרופה מתמקדת בהגנה על תאי העצב המוטוריים מפני דלקתיות בסביבת התא, והפעלה של אנזים שמתבטא באופן מועט מדי בתאים אלו, ומשפיע על תפקודם באופן שיוצר ניוון ומוות של התאים.

החברה מפתחת את הפורמולציה והמינון הרצוי לחולים, כך שהתרופה תוביל לעצירה או להאטה משמעותית של המחלה. בשנה שעברה השלימה נוירוסנס הוכחת היתכנות במודל בעלי חיים, ונראה שיפור משמעותי מאוד בהתנהגות ובתנועה.

"אחד היתרונות הבולטים בטיפול אותו אנו מציעים הוא שאם הוא עובד כפי שאנו מעריכים ומקווים, ניתן יהיה להציע אותו לחולים בשלב מוקדם מאוד, מיד לאחר אישור הרשויות הרגולטוריות ", מציין אלון בן-נון, מנכ"ל החברה.

"יתרון משמעותי נוסף הוא העובדה שהטיפול לא פולשני ואינו כרוך בכאב: התרופה ניתנת בבליעה והחולים יכולים ליטול אותה בקלות", מוסיף בן-נון.

נוירוסנס מחזיקה בהסכם הבנות עם המרכז הנוירולוגי הגדול ביותר בארצות הברית (BNI – Barrow Neurological Institute), וזוכה גם לתמיכה משמעותית מארגון NEALS האמריקאי, המאגד קלינאים מובילים במטרה לקדם ניסויים קליניים נוספים עם המוצר.

בימים אלו משלימה החברה סבב גיוס על מנת לאפשר את קיום הניסוי הקליני והמשך הפיתוח.  בחודשים הקרובים מתוכנן להתחיל ניסוי קליני בבית החולים איכילוב בתל אביב-יפו.