התמודדות משפחתית עם מחלה קשה מתוך התנסות אישית והבנה פסיכולוגית

יובל ומרב כהן, הורים לארבעה ילדים ופסיכולוגים קליניים משתפים בהתמודדות שלהם עם מחלת ה- ALS בה חלה יובל, מתוך התנסות האישית בשילוב הבנה ונסיון מקצועיים

איך מספרים על מחלת ה-ALS? כמה מידע נותנים? האם לשתף את הילדים בהחלטות? האם לתת לילדים לטפל בהורה החולה? כיצד לדבר עם הילד על מה שמתחולל בנפשו? ואיך מדברים על מוות?
הדבר נכון גם עם ילדים מבוגרים ונכון גם לשיח המשפחתי, גם כשמדובר באחים ואחיות של החולה, נכדיו
ועוד. צוות העובדים הסוציאליים של עמותת ישראלס המלווה את משפחות ה-ALS בארץ, עבר הכשרה להדרכת הורים במצבי משבר, ומסייע להורים המתחבטים בשאלות הללו.

יובל כהן הוא חולה ALS ,אב לארבעה ילדים ופסיכולוג קליני במקצועו. מרב, רעייתו, היא גם פסיכולוגית קלינית וחינוכית. שניהם בעלי נסיון מקצועי בעבודה עם ילדים, מבוגרים, משפחות והדרכות הורים. ב-2019 הגו יובל ומרב רעיון, לתעל את הידע המקצועי והאישי שלהם לטובת משפחות, בהן אחד ההורים חולה ב-ALS .בשיתוף פעולה עם עמותת ישראלס והעו"סים, העבירו סדנת הדרכה להורים ולבני משפחה. במקביל
צילמו סרט שבו הם חולקים מניסיונם האישי והמידע המקצועי שלהם. הסרט שעוסק בהתמודדות של משפחות עם מחלה קשה, גם במשפחות המתמודדות עם מחלות אחרות מלבד ALS, או עם מצבי טראומה מורכבים. הסרט זכה לתגובות חיוביות, חמות ומפרגנות, ממשפחות ומאנשי מקצוע שצפו בו. כדי להקל על צפייתו, חילקנו אותו לששה פרקים. אנו ממליצים לצפות בפרקים על פי סידרם.

עמותת ישראלס מודה למרב וליובל על היוזמה, על המקצועיות, על השעות הרבות שהקדישו לצילומים ולעריכה. על הירתמותם בלב חפץ ורצונם המרגש להפיץ את הידע, התובנות והניסיון שלהם, לעזרת משפחות רבות.

פרק 1: גורמים בסיסיים שמסייעים להתמודדות משפחתית בעת משבר ומחלה קשה

פרק 2: חשיבות השיח עם ילדים סביב משבר ומחלה קשה

פרק 3: תגובות אפשריות למחלה קשה אצל ילדים ותגובות רצויות מצד ההורים

פרק 4: מחלה, שיגרה ורגשות אשמה איך חיים עם מחלה קשה?

פרק 5:  הסתרה, בושה, התפתחות רגשית וצמיחה בצל מחלה קשה

פרק 6: מוות – שאלות והתמודדות בצל מחלה קשה