"אופנה צריכה להיות נגישה לכולם"

"לבוש וסגנון אישי הם חלק בלתי נפרד מזהותו של האדם ופעמים רבות חלק חשוב זה אינו זוכה להתייחסות בטיפול או בשיקום אדם עם מוגבלות, מחלה, פציעה", מספרת היזמת עינב בסר, על הרציונל שהביא אותה להקים את מותג האופנה הנגישה MIKITA.

מיכאל הרמן ועינב בסר

"אחרי שנים בהן עסקתי בתחום שונה לחלוטין, הבנתי שאני רוצה להגשים רעיון שליווה אותי המון זמן. להקים מותג אופנה עם פריטים מעוצבים, שיקיים ואורבניים, שמדברים בשפת הסטייל העכשווית. בגדים שמתאימים גם לאנשים עם מוגבלויות, שחווים קושי באיתור פריטי לבוש אופנתיים וייחודיים המותאמים להם. שמאפשרים במקרים רבים גם מידה רבה יותר של עצמאות בלבוש".

את החיים עם מוגבלות אני מכירה מגיל צעיר. גדלתי בבית שתפקד כמשפחת אומנה לילדה עם מוגבלות ובמשפחתי אנשים יקרים שמתמודדים עם מוגבלויות ומכירים את הקשיים מקרוב. את הקולקציה הראשונה השקתי לפני מספר חודשים. היא נולדה אחרי תהליכי עבודה וחשיבה שנמשכו מעל לשנתיים. פריטי הקיץ של המותג עולים לאוויר בימים אלה, וביניהם: שמלות, חולצות ומכנסיים בצבעי קיץ חמים, עם פרינטים מיוחדים מבדים קלילים ומלאים בסטייל. ל- MIKITA פרטי לבוש  שהופכים את הלבישה לנוחה וקלה, הן מבחינת הגזרה והן מבחינת אופני הלבישה. לדוגמא: כפתורי מגנטים במקום כפתורי רכיסה, רוכסנים במקומות שונים וכו'.

שיתוף פעולה בין מיקיטה לעמותת ישראלס נרקם כעת והרצון הוא להציע לחברי העמותה הטבה ייחודית בעת רכישת פרטי המותג. מיכאל הרמן היה הראשון מבין החולים ב-ALS לנסות את פריטי מיקיטה. מיכאל התעניין בפריטים של MIKITA לקראת חתונתו של אחיו, התלהב מן הפתרונות המוצעים והפך ללקוח מרוצה. "איך לא חשבו על זה קודם? בגדים נגישים הרבה יותר נוחים לי וגם למטפלות. אני מרגיש נהדר ללבוש בגדים יפים מבד שיותר נעים לי למגע", משתף מיכאל.

עינב מוסיפה: "בעידן שבו המודעות ליצירת אופנה נגישה לכולם הולכת וצוברת תאוצה מבורכת, אני גאה להיות חלק מהעשייה הזו וליצור תחת MIKITA קולקציות מעניינות ורלוונטיות לכל הקהלים, לאנשים עם מוגבלויות ולמי שאוהב אופנה נוחה ומלאה בסטייל".

הפריטים נמכרים באמצעות אתר המותג. טווח המחירים נע בין 150 ש"ח ל-350 ש"ח.