יעוץ תזונתי-דיאטנית

חולי ALS עלולים לחוות ירידה בתאבון, קשיי בליעה ואכילה, קושי בהכנת מזון, קושי בהאכלה עצמית ובעיות תזונתיות נוספות.  השרירים האחראים על האכילה, על השתייה ועל הבליעה הם שרירים מוטוריים רצוניים, ועל כן הם עלולים להיחלש עקב המחלה. דבר זה מקשה על החולים לקבל כמות מספקת של קלוריות, של חלבון, של ויטמינים, של מינרלים ושל מים הנחוצים להם. הפחתה בלתי רצונית במשקל מעל 5% ממשקל הגוף מהווה סיכון תזונתי, כי ירידה חמורה במשקל מקבילה לאיבוד שריר. לכן, חשוב למנוע ירידה במשקל.

לתזונה מספקת חשיבות רבה: היא מפחיתה את קצב פירוק השריר, עוזרת לשמור על משקל תקין ועל תפקוד טוב יותר, מפחיתה חולשה ועייפות, מחזקת את מערכת החיסון, מקטינה דלקות, מחלות וזיהומים. מטרת הייעוץ התזונתי לחולי ALS היא שמירה על מצב תזונתי טוב ותקין לצד איכות חיים באכילה וזאת על מנת לשמר את מסת השריר. הטיפול התזונתי כולל הערכת המצב התזונתי ויעוץ תזונתי לפי צרכי המטופל בנושאים של עשרה קלורית, שינויים במרקם המזון לשיפור יכולת האכילה, יעוץ למזון רפואי ויעוץ להזנה ע"י PEG.

יעוץ דיאטני קליני ברעננה

אביבה שמש, דיאטנית קלינית בעלת תואר ראשון ושני בתזונה קלינית, מטעם האוניברסיטה העברית. בעלת 25 שנות ניסיון בתחום הייעוץ התזונתי, 12 מתוכם עבודה בבית חולים במחלקות הכירורגית, הפנימית והגריאטריה השיקומית. כיום עובדת במרפאה פרטית ובמסגרת קופ"ח "מכבי" , עוסקת בהוראה באוניברסיטה העברית.

בעלת ניסיון רב בתחום ההזנות המיוחדות והעשרה תזונתית.

השרות כולל 2 ביקורים מסובסדים במרפאתה של אביבה ברעננה בעלות של 150 ₪ לביקור. נא לומר שהופניתם ע"י העמותה.

טלפון: 09-7421803

קראו עוד על חשיבות הטיפול התזונתי לחולי ALS>