ידיים של אור

מאת הדס מזור רם – עמותת ידי אור

הנגשת טיפולי רפואה משלימה לחולים במחלות מסכנות חיים

בליל חורף אי שם ב-2002, חוויתי רגע של הארה במהלך מדיטציה, בו ראיתי את עצמי מקימה ארגון של מטפלי רפואה משלימה המתנדבים למען חולים. היה זה רעיון שהיווה זרע לדרך של אור ואהבה מעשית, עבורי ועבור רבים. צעד אחד צעד, פעלתי לממש את החזון שלי.

שיתוף הפעולה הראשון היה עם הועד למלחמה באיידס. גייסתי קבוצה ראשונה של מטפלים מתנדבים, ויחד טיפלנו בנשאי וחוליHIV  בקהילה ובבתי החולים, ואף בהוספיס לחולים סופניים. העשייה הלכה והתרחבה – הענקנו את האור שלנו גם לילדים חולי סרטן במחלקות ההמטו-אונקולוגיות בבית החולים "שיבא" בתל השומר ובבית החולים "דנה"  לילדים באיכילוב. מדי שבוע הגיעה קבוצת מטפלים למחלקות האשפוז, וטיפלה בילדים החולים ובהוריהם בהתנדבות. עם הזמן הצטרפו קהלי יעד נוספים ונוצרו עוד ועוד שיתופי פעולה.

בינואר 2015 החל שיתוף הפעולה הפורה עם עמותת ישראלס, בזכותו מאות חולי ALS  זוכים מאז ועד היום בשירותי רפואה משלימה המונגשים מדי שבוע לבתיהם, בתמורה סמלית, על ידי מערך ארצי של מטפלים מוסמכים, נפלאים ובעלי  נשמה יתרה.

לפני כשנתיים הצטרף לעשייה עומר גלס, מטפל רפואה משלימה בזמנו החופשי, ויועץ אסטרטגי במקצועו. עומר הציע להעלות את ידי אור על מסלול של ניהול חכם ויעיל שיצמיח את הארגון ויוביל למימוש החזון: להגיע לאלפי חולים הזקוקים לאור של ידי אור, ולאפשר לאלפי מטפלים לתרום באמצעותנו לקהילה. עומר הכניס לניהול חשיבה אסטרטגית ועסקית, וב- 2017 נרשמנו כעמותה.

כיום, עמותת ידי אור פעילה בכל רחבי הארץ ומעניקה רפואה משלימה לחולים ולמרותקי בית בבתיהם, בקשר שבועי ארוך טווח ובתמורה סמלית. זהו ארגון ייחודי המאפשר לחולים, שרבים מהם נתמכי סעד, ליהנות משירותי רפואה משלימה פרטית בבתיהם, דבר שלא היה בר השגה עבורם לולא ידי אור. אנו זוכים להעניק טיפולים משלימים לחולים במחלות הקשות ביותר, מחלות שרובן חשוכות מרפא, בהן התקווה היא לאיכות חיים. במקרים רבים מטפל הרפואה המשלימה שמגיע מדי שבוע לביתו של המטופל, הוא קרן האור היחידה עבורו בעוד שבוע קשה של התמודדות עם מחלה מורכבת.

העמותה מפעילה מערך של 450 מטפלים המוסמכים בכל תחומי הרפואה המשלימה, שמתנדבים עם מאות חולים מכל דת, לאום או מגזר. השירות ניתן לחולים במחלות מסכנות חיים וחשוכות מרפא, בעיקר לחולי ניוון שרירים וסרטן.

הנני עובדת סוציאלית בעלת תואר שני בהתמחות בריאות ושיקום מאוניברסיטת בר אילן, ומטפלת רפואה משלימה. מנהלת בהתנדבות את עמותת ידי אור, נשואה ואם לארבעה, גרה באלפי מנשה.

כתבה לנו אשתו של מטופל: "אין מילים שיצליחו לתאר את עבודת הקודש שאתם עושים. אין ספק שאתם פרוז'קטור ענק בתוך מנהרה חשוכה. תודה על הטיפול המקצועי, האדיב והמלא תקווה."                      WWW.YEDEIOR.ORG