עכברים רבותי עכברים – המשך

מאת: מיכל עמנואל שלו, MSc.OT , מרפאה בעיסוק, רכזת מכון ייחודי לשימושי מחשב ע"ש קרטן, קרטן

פתח תקוה; חגית רובין, MSc.OT , מרפאה בעיסוק, מכון קרטן חיפה.

 

במאמר הקודם סקרנו שני סוגי עכברים, עכברי כדור עקיבה ועכברי ג'ויסטיק. עכברים אלה מאפשרים עבודה מול מחשב, במצבים שבהם קיים קושי בהפעלת העכבר הנייד הסטנדרטי. היום נמשיך לסקור מספר עכברים העובדים בדרך קצת שונה. נתחיל בפתרון פשוט שבו ניתן להפעיל את העכבר דרך הפד הנומרי של המקלדת. “מקשי עכבר" הינו אפיון הקיים בכל מחשב בעל מערכת חלונות והוא מאפשר להפוך את המקשים הנומריים במקלדת למקשי שליטה בעכבר. כל שעלינו לעשות הוא לשנות את ההגדרות במרכז נוחות גישה (Ease of Access) ולהפוך את הפד הנומרי לעכבר.

ובפועל?

לחץ על כפתור התחל -> לוח הבקרה -> נוחות גישה -> מרכז נוחות הגישה -> הפוך את העכבר לקל יותר לשימוש.

הגדרת מצב מקשי עכבר (Mouse Keys)

הפעל מצב מקשי עכבר- שלוט על מצביע העכבר תוך שימוש במקלדת

יש לסמן V תחת “הפעל מצב מקשי עכבר".

תפקידי המקשים )בפד הנומרי(:

5 לחצן שמאלי

פעמיים 5 לחיצה כפולה

* ואז 5 לחצן ימני

0 ואז 5 גרירה. לשחרור- לחץ שוב על 5

במידה וניתן לעבוד באופן חד צידי, תוך שימוש באצבעות יד שמאל, תמיד ניתן להוסיף מקלדת נומרית חיצונית ולהניח אותה בצד שמאל (או להשתמש במקלדת שבה החלק הנומרי נמצא בצד שמאל).

עכבר פה- Integra Mouse

אפשרות נוספת היא הפעלת עכבר ג'ויסטיק דרך הפה בהפעלת כוח מינימלית. תנועת העכבר נעשית באמצעות תנועת השפתיים ופעולת ההקלקה נעשית באמצעות שאיפה ונשיפה (לחצן ימני ושמאלי) או באמצעות שימוש במתגים חיצוניים. השימוש בעכבר זה דורש תרגול. יש חשיבות מיוחדת למיקומו ולתמיכות מתאימות לראש.

עכברי רגליים

קיימים מספר עכברים בשוק המופעלים באמצעות הרגליים. הראשון נקרא: no hands mouse . ניתן להפעיל את העכבר באמצעות שתי דוושות המפעילות את סמן העכבר על המסך. דוושה אחת מפעילה את הלחצן הימני והשמאלי והשנייה מניעה את הסמן באמצעות תנועת הרגל. יש לבדוק עם היצרן האם הוא מתאים לשימוש לחלונות 7.

עכבר נוסף Foot Mouse (Slipper Mouse) המונע באמצעות הרגליים הנו עכבר המורכב ממשטח המותאם לכף הרגל ומאפשר את תנועת הסמן והמקשים המאפשרים את הפעלת לחצני העכבר. המערכת מאפשרת יצירת קיצורי דרך לעבודה יעילה מול מחשב.

תמשיכו להיות בקשר.

נשמח לקבל תגובות ושאלות, במייל: [email protected]