האצה בפיתוח PrimeC

נוירוסנס תרפיוטיקס, המפתחת תרופה לטיפול במחלת ה-ALS, השלימה גיוס של ארבעה מיליון שקלים בקמפיין המונים והתחילה טיפולי חמלה בארה"ב.

מאת: אלון בן נון, מנכ"ל נוירוסנס תרפיוטיקס

לפני מספר חודשים יצאה נוירוסנס לקמפיין של גיוס המונים, בה גייסה כ-4 מיליון ש"ח על מנת להאיץ את פיתוח התרופה הנקראת PrimeC, כדי שתגיע לשוק מוקדם ככל הניתן.

קודם לכן החברה סיימה ניסויים פרה קליניים על מודל ייחודי של ALS בדגי הזברה. תוצאות הניסוי היו מצוינות ונראה שיפור משמעותי בהתנהגות הדגים, ובמורפולוגיה של התאים הרלוונטיים. כתוצאה מהצלחה זו, החברה מתחילה כעת טיפולי חמלה בארה"ב, ובתקווה שבעתיד הקרוב גם בארץ.

הטכנולוגיה פורצת הדרך של נוירוסנס מבוססת על שילוב בין שתי תרופות קיימות, העובדות באופן סינרגטי על מספר מנגנונים שונים בעלי השפעה ישירה על מחלת ה-ALS. התרופה מתמקדת בהגנה על תאי העצב המוטוריים מפני דלקתיות בסביבת התא, והפעלה של אנזים שמתבטא באופן מועט מדי בתאים אלו, ומשפיע על תפקודם באופן שיוצר ניוון ומוות של התאים.

החברה מפתחת את הפורמולציה והמינון הרצוי לחולים, כך שהתרופה תוביל לעצירה או להאטה  של המחלה. התרופה בעלת יתרון משמעותי בכך שניתנת לבליעה, ולא בטיפול פולשני, או כזה שכרוך בכאב. 

אחד היתרונות הבולטים בטיפול הוא שאם הוא עובד כפי שאנו מעריכים ומקווים, ניתן יהיה להציע אותו לחולים בשלב מוקדם מאוד, מיד לאחר אישור הרשויות הרגולטוריות.

קמפיין הגיוס שעשינו באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים של פיפלביז מהווה הישג משמעותי במסלול פיתוח התרופה לחולים. יצאנו לקמפיין בידיעה שיש מאחורינו את התמיכה הרחבה של החולים ובני משפחותיהם, ואכן נראה שהגיוס הצליח במידה רבה בזכות הקהילה הנפלאה הזו.

בשם נוירוסנס, אני מבקש להודות לחולים בארץ ולבני משפחותיהם על מעורבותם והתגייסותם למען המטרה. אנו יודעים שהפיתוח שלנו נותן תקווה לחולי ALS רבים וידיעה זו דוחפת אותנו קדימה. המטרה כעת היא להראות שיש סיבה לאופטימיות הרבה באמצעות ניסוי הוכחת היתכנות קלינית בארה"ב. אנו עושים מאמצים גדולים להתחיל בהקדם טיפולים דומים גם בארץ ולאפשר גישה לתרופה לחולים הישראלים היקרים במיוחד לליבנו.